DogSmart- Ett spel för din hund

För att stimulera Chessi brukar jag spela ett litet spel med henne (när jag inte tar henne på promenader) Det är väldigt roligt för både henne och mig!

Spelet heter DogSmart och används i ca. 15 min/dag för att hunden inte ska bli uttråkad så fort.
Det du behöver

  • DogSmart-spelet
  • Hundgodis
  • En pigg hund

Instruktioner står ligger i paketet man får, men jag drar de för er så att ni ska förstå vad det man egentligen gör!

Man gömmer en/flera godisbitar under klossarna som finns i spelet och så får hunden söka efter dem! Det korrekta sättet att göra det på är att hunden ska ta upp klossarna med munnen för att sedan släppa ner de och ta upp godisbiten under.

Chessi tycker det är jätte roligt och det är kul att se henne så glad och intensiv! ♥












Comments

Kommentera inlägget här:

Your name, please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback